باربری ملاصدرا - اتوبار ملاصدرا - باربری یاس

اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه در ملاصدرا

باربری ملاصدرا - اتوبار ملاصدرا - باربری یاس

اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه در ملاصدرا

نکات مهم حین اسباب کشی

در زمان اسباب کشی نیاز دارید از تجربیات اطرافیان در این زمینه استفاده کنید همچنین از قبل شروع کار لیستی از تمام کارهاتون تهیه کنید  نکات مهم زمان اسباب کشی

مرحله اول اسباب کشی:

۱- لیستی از کارهایی که باید انجام شوند را تهیه کنید تا با برنامه ریزی و بر اساس نظم همه کارهایتان انجام شود. در این زمینه می توانید از مشاورین شرکت اتوبار منطقه مشاوره دریافت کنید.

۲- ابزار مورد نیاز جهت بسته بندی اثاثیه مانند جعبه در اندازه های مختلف، چسب مخصوص کارتن، قیچی و کاتر، روزنامه و کاغذ را تهیه کنید.

۳- قبل از اسباب کشی به خانه جدید و انتقال وسایل، آن را تمیز کنید.

۴-قبل از اینکه لوازم را بسته بندی کنید آنها را تمیز کرده و از گرد و غبار و آلودگی به دور نگه دارید.

۵- از تعاون و همکاری همه اعضای خانواده در اسباب کشی استفاده کنید و تقسیم کار کنید تا هم سرعت انجام کارها بیشتر شود و هم بتوانید از همفکری سایر اعضای خانواده استفاده کنید.

۶- از افرادی که تجربه جابه جایی داشته اند کمک بگیرید و با آنها مشورت کنید. تجربه دیگران می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

۷- لوازم ضروری و مورد نیاز در حین اسباب کشی مانند قیچی، پارچه های تنظیف و یا طناب را در دسترس قرار دهید و به کارتان سرعت عمل دهید.

۸- برای جلوگیری از کثیف شدن فرش ها و یا موکت ها، روی فرش ها پارچه ای پهن کنید که در اثر رفت و آمد کثیف نشوند و منجر به دوباره کاری نشود. شرکت حمل سریع بار تهران برای این منظور از پوشش نایلونی و عایق مناسبی استفاده می کند که از فرش ها و موکت های شما در حین اسباب کشی کاملا محافظت می کند.

۹- حدود ۲ الی ۳ هفته جلوتر از زمان اسباب کشی لوازم منزل خود را بررسی کنید و اگر ابزاری را تا کنون بیهوده نگهداری کرده اید آن را دور بریزید. این کار باعث می شود که ابزار بلا استفاده و مستعمل را به منزل جدید انتقال ندهید و از بسته بندی آنها جلوگیری کنید.

۱۰- جمع کردن لوازم را از اسباب غیر ضروری شروع کنید و از جمع کردن لوازمی که تا روز آخر به آنها احتیاج دارید بپرهیزید.

مرحله دوم اسباب کشی:

۱-اگر جعبه مخصوص هر وسیله را نگه داشته اید، بهتر است برای بسته بندی از آن استفاده کنید.

۲- در بسته بندی لوازم مورد نظرتان نظم، آرامش و دقت را رعایت کنید.

۳- ظروف ریز و یا لوازم زینتی شکستنی را داخل روزنامه و یا کاغذ بپیچید تا در مقابل ضربه مقاوم شوند.

۴- برای جابه جایی کمدها و کشوهای دردار بهتر است ابتدا محتویات آنها را خالی کرده و سپس درهای شیشه ای و کشوهایی که احتمال باز شدنشان زیاد است را با نوار چسب بپوشانید تا در حین جا به جایی دست و پا گیر نباشند.

۵- جهت جلوگیری از آلودگی و کثیف شدن فرش، آن را درون پارچه ای تمیز بپوشانید و همچنین برای جلوگیری از کثیف شدن روکش مبل ها، آنها را با رومبلی بپوشانید.

۶- برای سطوحی که نوار چسب ممکن است روی آنها اثر خود را به جا گذارد با دقت و احتیاط بیشتری از آن استفاده کنید.

۷- جهت جلوگیری از رنگ پریدگی پایه های مبل و صندلی، از پارچه، روزنامه و یا پلاستیک استفاده کنید و آنها را به دور وسایل مورد نظر بپیچانید.

۸- همه گلدان های کوچک را میتوان داخل جعبه مقوایی و یا چوبی مناسبی قرار داد که راحت تر جا به جا شوند و روی گلدان ها را با یک کیسه پلاستیکی بزرگ پوشش داد و برای تنفس گیاه منافذی را ایجاد کرد.

۹- وسایل حساس مثل لوازم صوتی و یا مانیتور و شیشه ها را می توان با خودروی شخصی نیز انتقال داد و همچنین پول، طلا و لوازم شکستنی را نیز می توان با وسیله نقلیه شخصی حمل کرد.

۱۰- برای جا به جایی لوازم برقی مانند یخچال آن را از برق بکشید و محتویات آن را خالی کنید و سپس بدنه آنها را با پارچه و یا نایلون های ضرب گیر بپوشانید تا آسیب نبینند.

۱۱- هیچ وسیله ای را تا حد ممکن بدون پوشش و بسته بندی انتقال ندهید.

۱۲- در هنگام بسته بندی وسایل مراقب نقل و انتقال حشرات موذی به مکان جدید باشید و به نکات بهداشتی توجه کنید.

۱۳- بهتر است جهت رفاه حال همسایگان، آنها را از جا به جایی خود مطلع کنید و با نصب برگه ای بر روی دیوار و یا داخل آسانسور بابت سرو صدای احتمالی ناشی از انتقال ابزار از طریق پله ها و یا آسانسور از آنها عذرخواهی و از همکاری آنها تشکر کنید.

نکات مربوط به جعبه های حمل بار :

۱- هر کارتن را در مکان مورد نظر قرار دهید و سپس در فرصت مناسبی اقدام به باز کردن کارتن کنید.

۲- سعی کنید تمام قسمت های جعبه را پر کنید و برای قسمت های خالی از روزنامه و یا پارچه استفاده کنید. کارتن هایی که خالی هستند نا متعادل اند و در اسباب کشی به وسایل آسیب می زنند.

۳- پس از خالی کردن محتویات هر جعبه و جایگذاری آنها جعبه های خالی را جمع آوری کرده و در مکانی مشخص قرار دهید.

۴- جعبه ها را آنقدر سنگین نکنید که قابل جا به جا شدن نباشند. به طور مثال جعبه های کتاب را نیمی با کتاب و نیمی با وسایل خرده ریز پر کنید.

۵- از محکم بودن جعبه های مقوایی مطمئن شوید.

۶- از جعبه های کوچک و قابل حمل استفاده کنید.

۷- اندازه و وزن وسایلی که در جعبه قرار می دهید را با اندازه و مقاومت جعبه بسنجید.

۸- از تمیز بودن کارتن های حمل بار اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز داخل آنها را با پارچه ای تمیز کنید.

۹- تعداد بسته ها و جعبه ها را شمارش کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

۱۰-بر روی جعبه محتویات جعبه را با برچسب مشخص کنید و یا با ماژیک روی جعبه بنویسید.

مرحله سوم اسباب کشی:

۱- شرکت حمل و نقل معتبری را انتخاب کنید و برای مواردی مانند بیمه وسایل، دستمزد کارگران و نحوه انتقال بار و مواردی نظیر این با آنها صحبت کنید. 

۲- مراقب هزینه های اضافی ناشی از حمل بار توسط شرکت های حمل و نقل باشید.

۳- قبل از رسیدن روز موعد، با نزدیکترین باربری به محل مورد نظرتان تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام دهید. نیروهای حمل بار در شرکت اتوبار محل مورد نظر را از قبل شناسایی می کنند و برای حمل و نقل درون و برون شهری بهترین مسیر حرکت وسایل حمل بار را در نظر می گیرند تا به موانعی مثل ترافیک و شلوغی داخل شهر برخورد نکنند.

۴- بهتر است زمان ابتدایی روز را جهت جابه جایی انتخاب کنید تا فرصت کافی برای جابه جایی تمام اثاثیه را داشته باشید و زمان خود را از دست ندهید.

۵- لوازم را طبق اولویت اسباب کشی در اختیار کارگران قرار دهید و توضیحات لازمه را به آنها درباره اسباب ارائه دهید.

۶- اثاثیه را طوری آماده بگذارید که جلوی دست و پا نباشند و برای حمل بار مشکل ایجاد نکنند.

۷- قبل از مستقر شدن در مکان جدید اگر خانه نیاز به تعمیر دارد و یا دیوارها نیاز به رنگ شدن دارند، این کار را انجام دهید.

۸- وسایل اسباب کشی را دور نریزید و برای جابه جایی های بعدی چند عدد جعبه را در انبار خانه نگه دارید.

۹- آدرس خانه جدید را قبل از اسباب کشی بدانید و محله و مکان خانه را شناسایی کنید تا روز اسباب کشی با مشکلاتی نظیر پیدا کردن جای پارک و مکان تخلیه بار مواجه نشوید.

۱۰- برای نگهداری از افراد سالمند و یا کودک که عضوی از خانواده هستند برای روز اسباب کشی چاره ای بیندیشید و همین طور برای وعده های غذایی روز اسباب کشی از قبل برنامه ریزی کنید.

۱۱- قبل از تخلیه منزل قبلی همه اتاق ها را چک کنید و داخل کمد دیواری ها و کابینت ها را مجددا نگاه کنید تا موردی از قلم نیفتد.

۱۲-اقدامات ایمنی لازم را برای تعویض قفل درها انجام دهید و امنیت را به طور کامل برقرار نمایید.

۱۳- اگر لوازم منزلتان قدیمی و کهنه هستند لوازم جدید خریداری و جایگزین کنید.

۱۴- ابتدا جعبه ها را بر طبق برچسب هایی که هنگام اسباب کشی اسباب کشی بر روی آنها چسبانده اید در اتاق، آشپزخانه و یا مکان مورد نظر قرار دهید و پس از باز کردن در جعبه ها مکان قرارگیری هر وسیله را مشخص کنید.

۱۵- بر کار کارگران حمل بار نظارت کنید و موارد احتیاطی را به آنها گوشزد کنید. بهتر است به نیروهای حمل بار در حمل وسایل حساس به ضربه و یا لوازم شکستنی مساعدت دهید.

۱۶-پیش از اسباب کشی و انتقال به محل جدید آنجا را تمیز کرده و از رفع هرگونه آلودگی میکروبی در محل اطمینان حاصل کنید.

۱۷- پس از باز کردن جعبه ها و خالی کردن محتویاتشان، جعبه های خالی را در جای مشخصی قرار دهید به طوری که از جعبه های باز نشده قابل تفکیک باشند و سردرگمی ایجاد نشود.