باربری ملاصدرا - اتوبار ملاصدرا - باربری یاس

اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه در ملاصدرا

باربری ملاصدرا - اتوبار ملاصدرا - باربری یاس

اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه در ملاصدرا

فوت‌وفن اسباب‌کشی

فوت‌وفن اسباب‌کشی

کل هفته را نخوابیده بود، به نظر خودش همه چیز را در نظر گرفته بود، اما درست در لحظات آخر، همه چیز تغییر کرد و اسباب‌کشی خانه به یکی از مشکل‌ترین کارهای عمرش بدل شد. می‌خواهید اسباب‌کشی کنید؟ چنین کارهایی می‌تواند یک تجربه شیرین و گاهی تلخ را به دنبال داشته باشد.

 

رسم است که برای انجام صحیح یک کار بزرگ از افراد باتجربه نظرخواهی کنیم. تجربه‌های ریز و درشت می‌تواند کمک موثری برای بالا بردن کارایی ما باشد. این گزارش مجموعه‌ای از تجربه‌های ریز و درشت است که دانستن آنها می‌تواند به شما هم کمک کند!


معمولا جابه‌جا کردن وسایل سنگین در منازل کار بسیار دشواری است. شما هم حتی اگر یک‌بار اقدام به اسباب‌کشی کرده باشید از این دشواری اطلاع دارید. اما مساله مهم این است که در این مواقع باید کار را به کاردان سپرد. هیچ وقت هوس نکنید یخچال یا ماشین لباسشویی را خودتان جابه‌جا کنید، حتی اگر منزل جدید طبقه همکف باشد. چرا که کارگرانی که در این زمینه تجربه دارند نه تنها بدن آماد‌ه‌تری برای این نوع وسایل سنگین دارند، بلکه ترفندهایی هم برای جابه‌جایی دارند. ترفندهایی که فقط با تجربه به دست می‌آید و شاید یک بی‌توجهی کوچک؛ خرج اساسی روی دست شما بگذارد. برای جابه‌جایی وسایل منزل و حتی اداره، بهترین راه‌حل مشورت با شرکت‌های اتوبار است که با ماشین‌های بزرگ خاور وسایل را جابه‌جا می‌کنند. معمولا همراه با هر خاور طبق تجربه قبلی چندین نفر کارگر هم فرستاده می‌شود . پس بهتر است از قبل به فکر تهیه آب و شربت و میوه باشید و تدارک این‌گونه موضوعات خستگی درکن را ببینید وگرنه ممکن است کارگرهای خسته بارها را دیرتر جابه‌جا کنند و یا این‌که برای رفع خستگی ساعت‌های بیشتری را به استراحت بگذرانند و این مساله به ضرر شماست چرا که اغلب اتوبارها هزینه اسباب‌کشی را ساعتی حساب می‌کنند. وقتی برای بستن قرارداد به شرکت باربری مراجعه می‌کنید، سعی کنید سوال‌های زیادی بپرسید تا از جزییات ماجرا باخبر شوید. چرا که معمولا مسوولان این شرکت‌ها خود را موظف به توضیح تمام مسائل نمی‌دانند و در نتیجه صورتحساب شما کمرشکن می‌شود. بدانید که چند کارگر قرار است فرستاده شود. بدانید که آیا دستمزدها ساعتی حساب می‌شود؟ بدانید که در نهایت باید هزینه‌ها را به چه کسی پرداخت کنید و در واقع رئیس تیم چه کسی است؟ بدانید که آیا واقعا سرساعت مراجعه خواهند کرد؟ بدانید که آیا هزینه یخچال و بوفه شیشه‌ای شما جدا حساب خواهد شد یا نه؟

هر کاری راهی دارد

همه ما فکر می‌کنیم جابه‌جا کردن وسایل که دیگر کاری تخصصی نیست و هر کسی می‌تواند از عهده آن برآید، اما مساله اینجاست که اسباب‌کشی یک فن و تکنیک است و پر از ریزه‌کاری‌هایی که اگر حتی یکی از آنها را هم نادیده بگیریم، ضررهای جبران‌ناپذیر به خود و دیگران وارد خواهیم کرد. در زمان بارگیری سعی کنید شما هم تیمی تشکیل بدهید تا به بهترین نحو بارگیری انجام شود. گاهی پیش می‌آید که کارگران با وجود داشتن سابقه طولانی در بارگیری خودشان را به کوچه علی چپ می‌زنند تا بتوانند با کار کمتر، دستمزد بیشتری را دریافت کنند. یکی از شگرد‌‌های این افراد این است که از غفلت شما استفاده می‌کنند و وسایل را با چیدمانی نادرست در پشت خاور جای می‌دهند. طوری که وسایلی که به نظر شما با یک بار حمل و نقل قابل جابه‌جایی خواهد بود، نیاز به چندین بار حمل و نقل پیدا می‌کند و در نهایت این جیب شماست که خسارت را باید جبران کند. پس سعی کنید یک نفر را مسوول رسیدگی به وسایلی که کارگرها از منزل شما خارج می‌کنند کنید و نفر بعدی را مسوول چیدمان صحیح، اصولی و درست در پشت وسیله نقلیه کنید. اگر بتوانید خودتان هم بر نحوه جابه‌جایی وسایل نظارت داشته باشید، بهترین کار انجام شده است.


بار باید در فضایی کاملا بهینه بارگیری شود. بعضی وسایل قابل باز شدن و تا شدن هستند، تا حد ممکن آنها را پیش از بارگیری باز کرده و آماده جابه‌جایی کنید. در این مواقع تشکیل تیم برای شما و نظارت بر صحت کار کارگران اهمیت بالایی دارد چرا که بعضی از این کارگران به صورت روزمزد در شرکت‌ها فعالیت می‌کنند و شرکت هیچ تضمینی در مورد پرداخت خسارت به شما نخواهد داد.


سعی کنید خسیسی را کنار گذاشته و به جای این‌که کارتن‌ها را برای جا دادن وسایل از کنار خیابان و از این مغازه‌ و آن مغازه با هزار التماس، دریافت کنید، کارتن‌های سالم بخرید. هر چه کارتن‌های سالم بزرگ‌تر و به تعداد بیشتری داشته باشید، حمل و نقل هم در زمان کمتر و هم با هزینه کمتری انجام خواهد شد. در نهایت هم کمترین خسارت به شما وارد می‌شود.


همچنین سعی کنید تا جایی که می‌شود تمام وسایل را داخل کارتن بگذارید،حتی جعبه‌های کوچک کریستال‌ها، لباس‌های زمستانی، گل‌های مصنوعی، سبد‌های شستشو و جاروبرقی را استفاده از کارتن‌های شل و وارفته درست وقتی به شما خسارت وارد می‌کنند که زمان بحرانی فرا رسیده است. خسته‌اید و کارگرها در گرما از تک و تا افتاده‌‌اند، یک کارتن شل و وارفته هنگام خارج کردن باز یا پاره می‌شود و کل وقت و هزینه شما به هدر می‌رود. بگذریم از این‌که، در این مواقع، کارگرها اصلا وظیفه خود نمی‌دانند که وسایل را بدون کارتن و به نحو دیگری جابه‌جا کنند. نه تنها باید کارتن‌های صحیح و سالم و محکم تهیه کنید، بلکه بهتر است از چسب‌های نواری پهن استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که از سالم رسیدن بار به مقصد مطمئن شوید. در ضمن استفاده از ریسمان‌های محکم و در صورت ممکن تهیه یک قرقره از این نوع ریسمان‌ها که معمولا سبزی‌فروشی‌ها از آن استفاده می‌کنند، هم می‌تواند راه حل مناسبی برای بسته‌بندی درست باشد. وقتی جعبه‌ای با ریسمان محکم از چهار طرف بسته شده باشد نه تنها خطر کمتری در مورد شکستن اشیاء داخلی دارد بلکه جای دست خوبی هم برای کارگران طراحی شده است.

چند ساعت قبل‌

سعی کنید راه خوبی را برای کارگرها برای عبور از اتاق‌ها و رسیدن به آشپزخانه باز کنید. یک چیدمان درست، که باعث می‌شود وسایل شما به خوبی در پشت خاور جا شود و ذره‌ای جا هم هدر نرود، در حالتی اتفاق می‌افتد که طبق گفته قدیمی‌‌ها اول هندوانه‌ها را بچینید بعد سیب‌ها و بعد آلبالو گیلاس‌ها را.


هیچ وقت سعی نکنید اول جعبه‌های کوچک را انتخاب کنید. تلاش کنید تا کارگران را هم در این زمینه متقاعد کنید و مطمئن باشید اگر هیچ دخالتی در این مساله نکنید کارگران اول جعبه‌های سبک‌تر و کوچک‌تر را انتخاب می‌کنند و بعد سراغ اجناس سنگین منزل می‌روند و از آنجایی که نمی‌توان یخچال و گاز و ماشین ظرفشویی را روی جعبه‌های کوچک و سبک گذاشت، همان وسایلی که در نظر شما با یک خاور قابل‌ جابه‌جایی است نیاز به 2 بار رفت و آمد پیدا می‌کند و این یعنی هزینه اضافی! در صورتی که خودتان هم وسیله نقلیه دارید، بهتر است کلیه مدارک مهم مثل دسته چک، طلاجات، کارت‌های اعتباری، دفترچه بیمه، داروهای مهم و تجهیزات پزشکی و اجناس یادگاری و نفیس را در داخل خودرو شخصی‌تان قرار دهید. در هر جا به جایی ممکن است مقداری وسایل به هر عنوان در انتها، باقی‌بماند. اگر بتوانید وسیله‌هایی را که نمی‌توان آنها را در جعبه‌ها و کارتن‌ها قرار داد، در خودرو شخصی قرار داده و شخصا جابه‌جا کنید. کمک بزرگی به خود کرده‌اید! همچنین بهتر است این وسایل چیزهایی باشد که دسترسی به آنها مهم است. بر فرض چای‌ساز،‌ رادیو یا ساعت دیواری یا وسایل اولیه آشپزخانه و دستشویی مثل صابون و وسایل شوینده و چیزهایی مثل جارو و خاک‌انداز و تی!


به هر حال شما ابتدا به ساکن نمی‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید و ناچار باید جارو به دست شوید!

همه چیز را پیش‌بینی کنید

درست وقتی که در ذهنتان خانه جدید را با تمام وسایل، مبلمان و ظاهر خوش تصور می‌کنید، باید پیه یک هفته بی‌گازی، بی‌تلفنی، بی‌لباسی، بی‌اتویی، بی‌غذایی و... را به تن خود بمالید. هر چند با یک بسته‌بندی درست و نوشتن نام وسایلی که در داخل کارتن‌ها گذاشته‌اید، می‌‌توانید تا حدودی از این سردرگمی کم کنید، اما به هر حال اینها اتفاقاتی است که کم‌ و بیش در هر اسباب‌کشی می‌افتد!‌ قرار است فردا به اداره بروید و اتو را پیدا نمی‌کنید. برای درست کردن یک لیوان چای ساده دچار مشکل می‌شوید. یخچال را بعد از جابه‌جا کردن تا یک روز نباید به برق بزنید و یخ ندارید، تمام محتویات فریزر آب شده است و آب آنها روی وسایل دیگر ریخته شده،‌ درست وقتی که باید مهم‌ترین و بهترین لباس‌ها را پیدا کنید بدترین و غیرقابل مصرف‌ترین آنها را پیدا می‌کنید. نمی‌دانید اسپری سوسک‌کش در کدام جعبه است.


برای خریدن یک اسکاچ یا وایتکس ناقابل باید مسافت‌های زیادی را طی کنید و چند بار از پله‌ها بالا و پایین بروید. میوه‌ها کپک زده‌اند. شیلنگ اتصال اجاق به گاز شهری گم‌شده است.


پیچ‌های سوار کردن تختخواب را پیدا نمی‌کنید. آچار را کجا گذاشته‌اید؟ پس برای این که از این سردرگمی رهایی پیدا کنید به جای این که به مدت یک هفته قبل از جابه‌جایی به رنگ مبلمان جدید و وسایل جدید تزئینی و بلورجاتی که قرار است در آینده تهیه ببینید فکر کنید. برای رفع این‌گونه مشکلات به ظاهر ساده اما فلج‌کننده اقدام کنید. گاهی وقت‌ها دسترسی به یک عدد قرص ناقابل سردرد، تبدیل به دردسری بزرگ برای شما خواهد شد.

مخصوصا اگر بچه‌دار هستید و بچه‌های کوچک دارید از در دسترس بودن وسایل اولیه برای آنها مطمئن شوید یا اگر کودک شما شیطنت‌های ناغافل می‌کند، جعبه کمک‌های اولیه را به طور مشخص در وسایل یا در خودروی شخصی قرار دهید.


سعی کنید اسباب‌کشی را ابتدای روز قرار دهید تا کارگرها با توان بیشتری به کار بپردازند.


مطمئنا دقت و سرعت عمل یک کارگر در صبح بسیار بیشتر از وقتی است که برای چهارمین بار در روز می‌خواهد اقدام به بارکشی نماید. خود شما هم صبح‌ها صبر و حوصله بیشتری دارید.


چند جعبه خالی هم کنار دست حتما داشته باشید تا خرده‌ریزهایی که احتمالا از چشم شما دور بوده و بدون جعبه مانده بوده‌اند را هنگام اسباب‌کشی داخل کارتن نمایید.

خانه سوسک‌ها

اگر نمی‌خواهید از همان روز اول منزلتان تبدیل به خانه سوسک‌ها شود، رعایت چند نکته ضروری است. اولا تا جایی که می‌شود سعی کنید وسایل را وارد خانه‌ای کنید که از قبل تمیز کرده‌اید. در صورتی که وسایل را بدون تمیز کردن قبلی وارد خانه کنید دو حالت پیش می‌آید. یا شما سوسک‌هایی را که در منزل قبلی بوده همراه با خود به منزل جدید می‌آورید و به خاطر شلوغی اوضاع خبردار هم نمی‌شوید و سوسک‌ها در منزل جدید جای جدیدی برای اقامت پیدا می‌کنند یا این که از منزل جدید که تمیز هم نشده سوسک‌ها به سرعت وارد کارتن‌ها و وسایل باز نشده می‌شوند و در نهایت حتی اگر همه جا را هم تمیز کنید راه خود را پیدا خواهند کرد. اما یک نکته مهم و کاربردی، سمپاشی قبل از جابه‌جایی منزل است.


حتی اگر بتوانید بعد از سمپاشی در و دیوارها را ببندید و به سم یک فرصت یکی دو روزه برای عمل کردن بدهید ایده‌آل‌ترین اتفاق خواهد افتاد. در نهایت تعداد اجساد سوسک‌ها می‌تواند میزان تمیزی منزل جدید را هم به شما اطلاع بدهد. البته اگر فرصتی برای این کار نبود زیاد نگران نباشید. خمیرهایی که برای از بین بردن سوسک‌ها هستند، همیشه کارگر می‌افتند، اما از یک نکته کلیدی غافل نمانید و آن هم این که سعی کنید تا حد ممکن از کارتن‌هایی که برای یک شبانه‌روز خارج از مغازه‌ها و در کوچه و خیابان‌ها نگهداری شده‌اند، استفاده نکنید. چراکه با این کار بانک سوسک را وارد منزل جدید کرده‌اید و در هر صورت سعی کنید هر چه سریع‌تر کارتن‌ها را باز کرده وسایل را بردارید و همه کارتن‌ها را از خانه بیرون کنید.

پایان کار

یادتان باشد که انعام دادن اختیاری است. اگر از نحوه کار راضی نیستید، اصلا مجبور نیستید انعام دهید و با این روش می‌توانید اعتراض خود را نسبت به کیفیت پایین کار نشان دهید. در صورت وجود مشکل خاص نظیر بی‌احترامی کارگران، دریافت پول اضافه، بدقولی زمانی و اتلاف وقت حتما شکایات خود را با مسوولان مربوطه در میان بگذارید تا این مسائل برای افراد بعدی کمتر ایجاد شود. خود را نسبت به افراد بعدی مسوول بدانید

چگونه اسباب کشی کنیم؟

چگونه اسباب کشی کنیم؟


اگر کارکر حرفه ای و مجرب جهت اثاث کشی داشته باشید یا اینکه بخواهید اثاثیه را خودتان بارگیری و جابه جا کنید آماده کردن


اثاثیه برای روز بارگیری میتواند استرس زا (پر از استرس)باشد.


بسته بندی کردن وسایل سنگین و بزرگ اثاثیه منزل مانند کاناپه ،تخت خواب وسایل شکستنی و عتیقه از بسته بندی کتاب و قاب عکس پیچیده تر است .به هر حال بسته کردن و اطمینان از نحوه بسته بندی وسایل ،سالم به مقصد رسیدن را غیر ممکن نمی سازد .


لازم است که آماده و منظم باشید.


1- یک لیست از وسایل که لازم به بسته بندی هستند تهیه کنید .


این کار باعث می شود یک موجودی کتبی داشته باشید برای اینکه بدانید چه میزان وسایل بسته بندی نیاز دارید .


2- وسایل لازم برای بسته بندی را تهیه کنید .


وسایلی که شما برای بسته بندی نیاز دارید شامل کاور تشک و مبل ،نوار بسته بندی ،پوشال،پتو،و حوله های بی مصرف است.


3- اثاثیه ها را تمیز کنید


اثاثیه منزل را تمیز و گردگیری کنید. بسته ی اثاثیه کثیف و بردن آن ها به منزل جدید حس خوبی به شما نمی دهد.



4- وسایل داخل اثاثیه ای که در حال بارگیری است را خارج کنید.


خارج کردن وسایل داخل اثاثیه باعث می شود که جابه جایی آسان تر و راحت تر انجام شود. همه کمد ها و قفسه  کتاب ها را خالی کنید.این وسایل باید به طور جداگانه بسته بندی شوند.


5- وسایل شکستنی را با کاغذ های بسته بندی محکم بپوشانید.


شما می توانید هم چنین از پوشش های ضخیم یا حوله استفاده کنید. وسایل شکستنی را در جعبه های جمع شو قرار دهید .این جعبه ها داخل یکدیگر کیپ  می شوند و از وسایل شکستنی مانند لیوان به طور مضاعف مراقبت می کند . در داخل جعبه ها از روز نامه و پوشال در لا به لای وسایل استفاده کنید تا وسایل داخل جعبه در موقع حرکت جابه جا نشوند.



6- تشک ها ،مبل و صندلی ها را با کاورهای پلاستیکی ویژه بپوشانید .


این کاورها ار آنها در برابر پارگی، خرابی و رطوبت محافظت میکند .



7- کف کامیون باربری را با پتو بپوشانید.


تا از سطح زیرین مبلمان، تشک ها و هر وسایل دیگری که داخل جعبه نیستند محافظت کند.


8-روی سطح کامیون را بعد از بارگیری بپوشانید تا اثاثیه در جای مطمئن قرار بگیرند ودر خطر خرابی نباشند .


توصیه: کمک بخواهید . حتی اگر توانایی مالی برای گرفتن کارگر متخصص ندارید، شما باید دوستان قوی و بزرگواری داشته باشید که به شما برای جا به جایی اثاث کمک کنند . برای جبران کمک آنها میتوانید با پیتزا و نوشیدنی از آنها پذیرایی کنید.


هشدار:


با کمک گرفتن از دیگران برای بسته بندی وسایل سنگین از صدمه دیدن خود جلوگیری کنید . وسایل سنگین را به تنهایی جا به جا نکنید و از کمربند طبی و دستکش در زمان جابه جایی استفاده کنید.